Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Sjukhusvistelse

Av Mallory - 8 oktober 2009 20:19


Inatt sov jag och lilla dottern på sjukhus.

Igår lite efter fyra så flög hon ned för trappan i hallen och landade rätt på huvudet. Hon fick den största bula jag någonsinn sett. Såg riktigt läbbigt ut!


Sen blev hon slö och blödde näsblod, så jag ringde, och vi fick åka in akut. Ringde Osc som fick åka ifrån jobbet.

Mamma kom för jag ringde henne en snabbis innan.

Så grabbarna åkte med mamma hem, och oscar o jag åkte till kss.


Väl inne fick vi vänta ett slag, då märkte vi att lillgumman vingla till lite när hon gick...

Dom undersökte henne och sa att det inte verkade vara super illa men dom ville inte chansa när hon är så liten, så vi fick stanna.

Självklart fick vi vänta o vänta på läkaren från första början , och lillfisan var väldigt otålig o uttråkad.


Men vi kom till slut upp på barnavdelningen där det tog ännu en stund innan vi kunde acklimatisera oss ordentligt.


Det var lite trassel med stålspjäl sängen och gumman som ville springa i korridorerna o kika på leksakerna :-D

Så hon fick det.


Sen till slut var vårat rum färdigt, och sköterskorna fixade mackor och the åt mig :-) Och välling åt snuttan!

Vi käkade o hade det riktigt mysigt faktiskt bara hon och jag!

Tur att det fanns en tv så jag kunde se på Greys!!

Ja sen kunde jag söva lillfisan, och titta på tv :-)

Men var helt slut försökte sova vid elva.


Det var en tuff natt, var det inte skruttan som vakna var det sköterskorna som kom in o kolla till henne.

Ja dom kom o kolla så hon andades o allt var som de skulle. Typ 4 el fem ggr...osäker :-)


Lillfisan vakna däremot ganska många fler ggr och gnydde och kännde väl sig inte hemma och hade väl ont i pannan kan jag tro!

Till slut fixa jag så hon kunde ligga bredvid mig, och en flaska till, då somna hon som en stock och sov otroligt tungt! Min tjejja ...


Vid sju på morgonen hade jag dåsat till och vaknar av ett högt olidligt ljud från en borr....helvete kan man aldrig få sova!?

Skruttan sov så tungt så hon vakna inte då....


När hon vaknat fick vi käka mysig frukost jag o lilla godingen.

Ja när vi åt kom en läkare och kolla till henne igen!

Och sen ringa efter Osc, så allt gick bra.


På vägen ned till Entrèn så charma min lilla goding många många när hon tulta omkring o var på upptäcksfärd!


Ett äventyr som börja illa men slutade bra, skönt att de inte blev värre, men orolig var man ju!!


Min gumma!

 
 
Ingen bild

bea

9 oktober 2009 08:53

Oj fy va läskigt men tur de gick bra. låter dock som ni fick lite mysigt till slut , mys mys.

Så hon går nu va skoj när började hon? eller hon kasnke har gått länge?

Det är en jätte bra film. ingen barn film för den e lite läskig

tack ska bli kul att få jobba och tjäna penagr hehe.

 
Ingen bild

Bea

12 oktober 2009 09:10

Okej typ som Ronja hon började traska vid 11 månader. Och ja hon e då oxå en riktigt vilde överallt .

Men om du utbildar dig till usk hittar du nog lätt jobb sen. Min första interjuv och ja fick de så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mallory - 3 december 2009 16:46

  Ja nu är jag iaf vaccinerad, och hade ont i armen men inga andra bieffekter.     Så är de.   Grannungarna är här å leker....skojj :-)   Ledsen men orkar inte skriva om de...yeye, shit happens ...

Av Mallory - 5 november 2009 19:40

  oink oink.......*host host*   har man fått svinisen kanske?   Har så förbannat ont i hela kroppen, vakna imorse och hade så ont i ryggen att jag trodde den skulle gå av, känns som jag ska få feber men de kommer inte, bara fryser, magen är...

Av Mallory - 4 november 2009 17:29

  Tänker på hur det varit. Tänker på hur det kommer bli.   Jag har sett mycket mörker. Jag har känt mycket kyla.   Jag har fallit hårt. Jag har rest mig skakigt.   Jag har kämpat mig stark. Mina ögon är öppna. Mina sinnen ser....

Av Mallory - 3 november 2009 21:37

  Ja de senaste dagarna har varit knas. Idag har varit mycket mer realistisk, mer som jag när jag mår bra. De andra dagarna har varit skit, som jag när jag faller ned för ett stup och inte kan ta mig upp.   Men det verkar vara tillfälligt för...

Av Mallory - 18 oktober 2009 21:12

  Önska jag kunde följa mitt hjärta. Önskar att jag visste vad jag ville.   Önskar att min väg var lättare att vandra. Önskar att det inte var så ensamt.   ................................   Damaged for life.   ....................

Ovido - Quiz & Flashcards