Alla inlägg under oktober 2008

Av Mallory - 31 oktober 2008 20:03

oj oj oj vad jag saknar dom nu, kika på gör söta kort på dom....mina godingar!!

vill bara kramas o pussas med dom...i massor...


fast just nu sitter jag och mår ap illa..fyy fan...kan ju bero på att jag inte ätit något vettigt sen lunch...bara skräpigt...fy jag som skött mig så bra.


men fick ju en rejäl käftsmäll på posten idag som gjorde mig redigt ledsen...och så ensam hemma med alla låga tankar...härligt...ja inte ensam helt men bebistjejan kan ju inte säga till mamma att sluta dumma sig direkt...

däremot gör hon mamma glad när hon fyrar av ett strålande leende...min gumma!! 


mina fina barn...vad skulle jag gjort utan er....

Av Mallory - 31 oktober 2008 18:10

Lite mera ensamt än vanligt på fredags kvällen.

Bara jag och min lilltjej hemma. Oscar jobbar, grabbarna är hemma hos farmor.


Oscar trodde att jag skulle ladda batterierna lite...känns inte alls så...går bara och tänker ännu fler dystra tankar än vanligt nästan...suck!

Av Mallory - 23 oktober 2008 22:03


Lägger bloggandet på hyllan. Skönt att skriva av sig men just nu är allt upp och ned....får väl skriva om det...sen när jag kommer tillbaka.

Av Mallory - 18 oktober 2008 23:36


Igår fyllde man 23 år. 

Valde att inte fira förutom med mina barn och min blivande man. Tog det lugnt, fick frukost och sång på sängen, fick en pyjamas och hängslen av min kära älskade, fick två pennor av Skrutten (som vi hade hemma :-D ) Och den finaste teckning jag sett som föreställde mästerkatten i stövlar av min prinsbus! Ska ramas in ! Så fin! Sen under dagen ringde folk och gratta mig. Jag tog en promenad med min familj och sen en med bara minstingarna. Fick hemlagad god lasagne och vi fikade lite tårta o kaka.


Eftermiddagen spendera jag och grabbarna med att mysa och sen kika vi på film. Kvällen var lite jobbig...el VÄLDIGt jobbig, för mina små vägrade att somna...förstår inget...suck...skrutten brukar somna innan åtta, han somnade halv elva, prins bus brukar somna mellan åtta och halv nio, men somna halv tio...!!


Sen fick jag inte mycket sömn inatt. Några timmar men fick sova någon extra timme på morgonen tack o lov.


Blev väckt ganska sent och tillfrågad om jag skulle med till Ikea med Jujjan och Peppe, el snarare iväg skickad...min karl tyckte jag behövde komma iväg. Så jag och lillfisan åkte med. Jag hade jätte trevligt och det var otroligt SKÖNT att komma bort, och inte minst umgås med okomplicerade ostressade människor! Precis vad jag behöver!! Inte massa gnäll tjafs och barnsligheter, är så trött på sånt!  Man ska inte behöva kväva sig själv och sina känslor för att någon annan tar över...nej jag orkar inte sånt mer.


Trött på folk som suger livet ur mig, som bara tar och tar . När man själv är nere och inte kan få något....sånt blir min undergång....

No more.

Av Mallory - 16 oktober 2008 20:47


Jo just det imorgon är det födelsedag oxå. Min faktiskt denna gång, jag har bestämt att inte fira, jag ORKAR inte ha över folk och få...tja...blommor? 

Jag tar bara död på dom ändå.


Ska fika lite med mina grabbar, snuffsan får titta på el sova. Så blir det.

Även lovat grabb nr 1 att kika på Tivolit som kommit till byn. Ja då fårdet bli så.


I somras var vi på sommarland, jag var höggravid och kunde inte åka något, men jag och grabben har bestämt att nästa år ska vi dit jag och han och jag ska åka allt med honom, ja allt som han får åka vill säga. Förutom slänggungorna, och det sa jag, för jag avskyr dom!! Herregud, dom ser ju ut att lossna när som helst....läskigt värre!!


Jag ska åka till Liseberg med, med el utan gubbe han är lite kinkig.


Så får väl se om det finns något att erbjuda imorgon, förmodligen inte mycket, men kanske något litet kul för barnen!


Ikväll, Fringe.

Av Mallory - 15 oktober 2008 20:57

Mjölkstockning på G och jag är nere. Var nere innan stockningen men nu är det lite värre kan jag ju säga. Och som om det inte vore nog att var kroniskt trött och allmänt borta i huvet så har jag grymt ont i ryggen. Härligt.


Önskar jag kunde isolera mig och bara sova i en vecka. Fast skulle sakna mina godingar för mycket.


Nej jag är trött på att det går upp och ned, jag är som en jävla karusell.



Av Mallory - 13 oktober 2008 20:17


Sitter framför teven o glor på Färjan, väntar på att lillfisan ska vakna o käka lite. Och nu nyser jag...jahapp.


Varit enormt trött idag...hela eftermiddagen. Men när grabbarnas farmor kom o hämta dom till gympan så tog jag och lilltjejen en liten promenad...i regn haha... men kom ut iaf.



Av Mallory - 11 oktober 2008 23:24


Är jag jätte trött och det blev inte så bra mys kväll som vi tänkt oss, eftersom skrutten somnade sent och vi är trötta, så började kolla på film men ska nu gå och lägga oss istället.


och jag behöver gå på dass ju, men det är upptaget, fattar inte hur lång tid man kan ta på sig...SUUCK....sometimes alltså.


Aah ja...imorn äre tänkt att fader och äldsta son ska iväg på äventyr, sen kommer dom hem med en styck farbror och vi ska ut i skogen o härja..el kanske bara dom alla grabbar...så stannar jag o tjejjan inne ist...låter som en fin ide...haha..får väl se får väl se....



Natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards