Alla inlägg under augusti 2008

Av Mallory - 30 augusti 2008 23:30


Så jag vill kräkas...blääääää....mår så illa och trycket i huvudet är grymt just nu...suck suck...

Vill inte vara med då...



 Ingen bebis....ingenting...el jo massa förjäkliga förvärkar och huvudvärk o illamående typ konstant...jippie...men ingen bebis ....vill nog stanna där inne för alltid....buhuu...

Ja stannade hemma idag mår så jäkla knepigt, orka verkligen inte in till matfestivalen, tusen folk har tjatat o tjatat i dagarna om vi ska komma in....NEJ...har iof inte haft lusten innan heller men kände att det verkligen INTE skulle bli bra om jag åkte in....trängas o behöva va social o orka liksom....nej tack...

Vi har haft mysdag istället....skönt, och jag har pratat med min älskling..han stöttar mig...skönt det iaf....tack o lov...vetat det hela tiden...men när man aldrig har tid att prata så oroar jag mig i onödan....behövde nog tid för oss bara....så jag fick prata med min oscar o vi kunde vara tillsammans med barnen....ok kanske inte som vi brukar speciellt inte jag iaf, men ändå i den mån jag pallar....vi har lekt o vi har ätit gott o varit på lekplatsen o kilat en sväng till affärn, vi har promenerat och käkat godis myst framför teven o kollat på film o bompa....helt ok :-) Mina godingar....puss

När kommer behagar lilla bebisen komma måntro? Vad är du för en liten krabat? En som vill suga musten ur mor din? :-) redan?? :-) Nä du stannar tills du är färdigbakad, jag klarar mig...för DIN skull...men längtar efter att få se dig, längtar tills allt jobbiga är över, och slippa oroa mig mera....och bara få rå om dig och pyssla med mina godingar!!

Av Mallory - 29 augusti 2008 22:04



Pust stön och stånk.....igår hade jag ont i huvudet mest hela dagen samma idag, och på kvällen väldigt ont i mellangärdet och kräks känslor....usch och fy...
Igår och idag har jag fått flimmer som vägrat ge med sig så snabbt som det brukar....suck...vad är på gång??
Är det dags snart? Jo det vet jag ju men är det innan dessa sju dagar...som föresten känns som en evighet!
Aldrig gått o varit gravid så här länge innan iaf Så känns redan som övertid....puuuhuu...

Idag är jag trött som få, gick upp tidigt och somnar nästan nu....

*snark*

Bebis, förstår att du verkar trivas gott där inne lille pyret, men ska du inte kika ut snart?? Kan ju låta mamma sova först såklart men annars får du gärna komma!



Idag har vi haft en bra dag, vi tog en promenad fram till torget och handla lite på Ica, kilade hem och dona o käka lite pizza, sen drog vi till lekplatsen o snurra ett tag.


Eftermiddagen dock har varit så seg, jag vart så trött, så vi hade fredagsmys lite tidigare med film och snask, goa små gossar som är så snälla fast mamma är så tråkig...kolla på Bee Movie...bara tredje ggn...men inte så tätt så det går an...värre när man ska se på samma jämt ..


Puh, med tröttheten kommer ångesten...inget skojj..inte alls...men nu är det helg och då kommer Osc vara hemma och då blir det lite lättare iaf....skönt det....


Av Mallory - 28 augusti 2008 21:28

Puh... är helt slut i hela kroppen, vi började dagen med att städa, och min kära skulle lite snabbt bara dammsuga bilen och sätta i ny klädsel...ja vette sjutton men det tog hur lång tid som helst och sen när han kom in var han på dåligt humör.....jippi....så det blev ingen laxrisotto som vi skulle haft, för jag orkar inte stå vid spisen igentligen, men jag o lilleman måste ju ha käk, så det blev lite strips i ugnen o steka massa köttbullar....o grönsaker till mig endast..ha,...jo gormet middag...haha, men lilleman käka ju han gillar ju köttbullar...

ja o sen fick jag alltså städa klart allt på egen hand...som jag bett om att få slippa för jag får så förbannat ont...spec om jag ska dammsuga...men...gick ju inte att skita i det....för jag kan inte andas ut om det inte blir gjort...så jag dammsög....och fick ont....och har fortfarande ont.....MEN jag underhöll mina barn iaf, är trött på att vara SEG GRAVID kärring som inte orkar nått, vi bada tillsammans, vi hade sångstund, sen fick barna bestämma vad vi skulle göra, lilleman valde att spela fiskspelet :-) med hans regler då hehe, och prinsbus ville göra trolldeg, var på väg men han bet sin lillebror i benet så då blev det inget med det, sen när vi snackat om de så sa vi att vi tar o leker med lego nu o så gör vi trolldeg imorn....yes...så är det...

Trolldeg hade ju vart perfekt annars, båda kan sitta hur länge som helst med det :-) men då har vi nått att göra imorn :-)  Och det var mysigt att leka med lego, fast jag kunde inte sitta hela tiden på golvet utan fick ligga strandad på sängen oxå.....som en deg....blä..haha...

Är trött, o sur faktiskt, ovanligt? Går o har världens ångest som jag med alla krafter försöker förebygga, o så får jag massa skit för att du har en dåliig dag??? Något jag verkligen inte behöver nu!!! Suck....nu är jag inte så arg mest besviken....
 
Jo du har bett om ursäkt men jag är iaf ledsen, och vet ju inte om de kommer igen.....

Vill bara att allt ska flyta på lika bra som det gjort hela sommarn, ja iaf mellan mig o min fam, men mig själv är ju ett annat kapitel....men mina försvarsmantran o tankar hjälper nog faktiskt ...men blir svårt att fokusera om man ska få massa skit för inget liksom....då blir jag ju ledsen o allt faller igen....så svårt att förstå???????

behöver ju stryka o stöd...

Av Mallory - 28 augusti 2008 21:20


 Snart är det dags...snart ska man skrika snart får man dödsångest....snart snart...men när?? Väntan är så otroligt jobbig, det är pina, för en som lider av skräcktankar o vaneföreställningar och ångest....jag har börjat med att när det väller över mig så försöker jag tänka bra tankar, försvarstankar, el mantra kanske....ja kalla det vad som helst, det hjälper faktiskt, för då spinner inte tankarna iväg lika mycket...och jag känner mig tryggare....


Men så kommer det en dag, med en människa som sliter upp mig kastar skit på mig och trampar ned mig, och jag ligger igen....ensam med mina tankar och min ångest och rädsla.......ensam....


Fyh farao..... 

Av Mallory - 27 augusti 2008 22:11

Det är inte klokt vad man kan vara glömsk ibland....inte klokt...aldrig innan på 8 år har vi glömt våran dag, den dagen vi blev tillsammans, vi har alltid kommit ihåg o haft lite extra mys...men inte idag!!
Men kan säga att jag varit extra kärlekskrank idag och vi hade kärleksstund, utan att vi ens visste om att det var lite specialmys idag ;-) Så undermedvetet kanske vi visste? hehe...

Nå, natten var jobbig, lilleman vaknade och kräktes tre ggr, ingen aning om varför...ätit något knas dagen innan??

Så sömnen blev ju störd som vanligt, men går ju inte att hjälpas, vi alla försov oss så Zack grabben blev lite sen till dagis, men strunt samma han kom ju iväg iaf!


Sen tog min karl sig i kragen och fixade faktiskt bilen som han sagt att han ska göra i typ två månader!! Jippie... :-D Jag o lilleman stannade inne, jag har inte varit helt fräsch idag i huvet....och han hade ju inte sovit ordentligt så vi var ute lite men sen tog vi de lungt....


Ja gubben blev färdig och medans lillefisen sov så tog vi oss en kärleksstund.....mums... ;-)

Efteråt käka vi lunch och sen skulle vi dra o hämta Zack vi gick men jag mådde pyton så fick vända...jo vi blev lite osams oxå....men inte bara därför jag vände....well det redde ut sig sen.
Grabbarna kom hem vi käka glass ute i solen o myste ett slag innan gubben drog till jobbet.


Jag o grabbarna har tagit de ganska lungt, ojag har mått knepigt i kroppen, seg o knepig huvudvärk....bläch..
men så fick jag ett mess, ifrån min darling...då han kom på vad det var för dag....! då fick jag ångest och ringde mor min.

Hon kom över, vi drog till affärn o handla en liten present till min älskling sen gick vi hem igen, ja det tar sin lilla tid till Ica med två barn som vill gå själva och en höggravid kvinna, tur att mamma följde med haha, vågar inte gå ensam nånstans nuförtiden!


Jo hem som sagt o knåpa ihop ett litet kärlekskort till Osc, och vips skicka jag den med mamma så att min pappa kunde lämna den på jobbet sedan....klart...lite ska det firas iaf! sådeså! puss
han blev glad och jag fick ett fint mess tebax.....*myser*


Well...sen i kväll har jag glott på film, och haft ont i huvet, haft lite förvärkar....blab la.....

Just det skrev inget i igår...var på lekplatsen med massor av mammor o deras barn...endast mina barns pappa som var med...wonder why? Men trevligt var det iaf o ungarna lekte som små apor....

Sen drog vi till min mor o där fick jag käka kroppkakor...något jag längtar efter...mums...brukar bli en gång om året..för jag gör dom icke själv, det ska vara mammas, sådeså! Ja sen va vi ute med barna o jag mådde pyton som vanligt..sen käka vi gott....o sen var de


Skrivet idag:

Ja häromkring vaknade min lilla grabb o hade ont i magen, vet inte vad jag tänkt o skriva faktiskt...haha...men han vaknade och den natten kräktes han ett par ggr oxå...

Igår hände inte så mycket tog de lugnt med tanke på lilleman....o mig :-)


Idag, ja då har vi varit i stan skulle byta dom sabla rullgardinerna och de fanns inga i den strl vi skulle ha på jysk..bajs...men vi hitta de på coop...yeeeah...

Eftermiddagen spendera jag o mina två små hemma hos mor o far, vi fika o snacka o barna lekte med sina morbröder o spela tv spel...o massa annat. Skönt....orkar inte riktigt aktivera mina små lika bra....puuuhh...

Precis kollat klart på film, försöker få tag på min darling men omöjligt....tänk om jag verkligen verkligen behövt få tag på han då! Då har jag inget nr till det andra stället som han är nu....suck....well som tur är är det du inte dags så...

Nej jag har bestämt att Lördag är en bra dag. Jo fredag är ok oxå men hellre lördag...så jag är inställd på det....men iof är det ju inte långt kvar till nästa fredag heller....!!!
Fast i skicket jag är i nu...så är det en evighet!! Och alla dessa förvärkar....SUCK....

Vill gärna hinna städa o sånt innan bebisen kommer... :-D o det ska vi imorn...sen får bebben kika ut hehe......

Sen är jag lite lack...blir så trött, på vissa som liksom inte visar nått intresse av mig el min familj och sen bara SKA komma ose på bebisen....wtf....är ju inte allmänt skådebröd liksom....nä...bryr man sig kan man väl fan bry sig jämt? Inte bara när bebisar kommer??
*hormonstinn*

O allt detta tjaaaat om att jag MÅSTE höra av mig så fort det är på G, detta har typ 10 pers sagt och hur fanken ska jag ha tid med det liksom?? puuhh den där pressen jag inte vill känna är redan igång...och känner att jag kommer sjunka när bebi är ute....igen....och vill verkligen INTE det....vill inte må dåligt....fyyy..........

Hoppas mina små mantran hjälper....

Av Mallory - 23 augusti 2008 20:20




Ja idag så har inte så mycket hänt, dagen har flytit på helt ok och utan sura miner :-)
Zackarias var på kalas o då mötte vi en gammal vän som vi skjutsade till skövde eftersom vi ändå tänkt oss dit, jätte kul att träffa henne! :-)
 Åkte till jysk som planerat skulle köpa rullgardiner....två st....sagt o gjort , sen sprang oscar in på elgiganten för han skulle kolla på lcd o plasma o kolla skillnad o nått för han ska köpa de o han ville se nån bildskillnad..jaja...
sen ville jag kolla om dom hade en sak på rusta, gick in hittade en matta man har i badkaret o lite godis o ett 360 spel, köpte när vi kom i bilen o hade lite bråttom skulle jag äta mitt godis...jo jätte fräscht nej..blev så arg så jag svor....mitt godis är heligt jävla klåpare som fuckar till det....säljer skit helt enkelt..hade vi inte vart tvungna så hade jag vänt o velat ha pengar tillbax så kass vart det!

well vi åkte o skulle hämta Zack men han ville stanna o det fick han för dom så vi drog hemåt, jag hade då förvärkar som var regelbundna....o gjorde ont...kom me 9 min mellanrum! men inte så illa att jag inte klara av dom men jobbiga iaf, ja mamma o pappa kom över en svänga o snacka o stressa upp sig för dom trodde det var på G haha... pappa skulle visa sitt nya köp en liten bärbardator....jätte fin... ja dom stanna ett tag o oscar drog o hämta Zack, sen så tog jag mig ett bad när mamma o pappa dragit. För att se om de lugna sig, och det gjorde de, vi kolla på bompa o myste o sen fixa oscar kidzen i säng....

Nu har vi gudoomliga ost o bacon korvar i ugnen som jag vill ha NU hehe, och oscar min hjälte hänger tvätt och ska sen iväg o köpa fanta o popcorn och choklad till hans höggravida kvinna :-)

Imorgon ja då ska vi återlämna felköp av jäkla rullgardiner, dom passa inte ...suck..o dom andra var alldeles för stora...har väl nån mongo strlk på fönster förstås....suck suck....

Sen...kära gott folk...hehe så ska jag äta kroppkakor...o jag ska äta tills jag spricker, för jag har övertalat min mor med mycket möda att laga denna rätt åt mig....jag älskar kroppkakor...och nästa projekt är isterband...herregud....äntligen mammas kroppkakor!! :-) 

Just det haha, ringde mamma lite efter att dom varit här, för hon ville veta läget liksom. Jag sa att vattnet gått o jag var tvungen o åka in HAHA hon blev jätte stressad o livrädd o rätt så chockad när jag sa att jag bara skojja....haha tog typ flera min innan hon sluta tjata om att det var taskigt :-) men hon skratta med haha....sorry kunde inte låta bli... *fniss*

Av Mallory - 23 augusti 2008 19:20


Hittade en tråd på fl, som hette just detta. Jag blev lite konfunderad över hur folk tänker...själv ser jag inget konstigt i att älska en vän!

 Sen ser jag det inte  som en självklarhet att man älskar familj el släkt heller, man kanske älskar en vän mer?

 Däremot så älskar jag min  familj som jag bildat, min goa sambo, han har jag ju valt att leva med, mina barn, som är min stora kärlek och mitt allt!

 Har även vänner som betyder oerhört mycket, två st som jag kan säga att jag älskar, och ser inget konstigt i det. Och tycker inte det är konstigt om man inte älskar alla sina vänner heller, för dom kan ha en spec plats i ens hjärta ändå.


Däremot har jag innan inte sagt till mina vänner att jag älskar dom så ofta, men sen den ena blev sjuk så har det blivit lite mer, och sedan ett tragiskt dödsfall, så har jag och min käraste vän börjat säga det och skriva det mycket ofta. Och det känns riktigt härligt för jag känner att vår relation är djupare nu, jag blir jätte glad när jag läser el får höra det av henne!



Älskar du dina vänner?  

Av Mallory - 22 augusti 2008 23:15


Du kom med glädje och mer kärlek! Du har gett mig allt! Du får mig att le och du är den underbaraste lilla varelse som finns!


Yes! Nu har du kissat på pottan tre gånger....riktigt duktigt lillen!

Så stolt! På eget initiativ, ibland säger du att du behöver kissa fast de kommer inget, då försöker vi o kommer det så kommer det...annars inte..

fast idag kissa du även i badet din lille luring haha Så är det och jag älskar dig ändå puss gurkan min!

Du kan även göra kullerbyttor, fattar verkligen inte men du kan! Inte alla gånger det går riktigt som det ska men du har gjort det många ggr alltså inte bara tillfällighet....coolt!

Du fortsätter att snacka och man förstår dig riktigt bra och du förstår oss riktigt bra, så roligt! Du är en liten person vår lilla person som vi älskar så högt!!

Älskar dig min lilla snutte...undrar om du förstår att det är en bebis i magen? Försökt att säga men vet inte riktigt...tror inte du riktigt förstår...men du lär ju märka sen


Älskar din min lilla goding!!

Ovido - Quiz & Flashcards