Alla inlägg under mars 2009

Av Mallory - 27 mars 2009 23:20

imorrn, ska upp och flyttstäda .....härligt värre!

men får ju cash så det kanske det är värt....



idag har vi nattligtbesök, stora killens tjejkompis :-) dom härja ett tag men sen somnade dom såå sött så sött så!! godingarna! 

och lille T somna på soffan med mig :-) och nu försöker nog gubben få lillan att sova..


jag ska nog kasta mig i säng jag med så jag orkar städa imorn...fyyy haha

Av Mallory - 25 mars 2009 15:17



Nu har vi haft cirkulerande magsjuka här i snart en vecka, alla har varit dåliga men jag var bara en dag, ja alla utom gubben som bara haft lite magknip.

Men den stackare som haft det värst är min lilla kille, aldrig riktigt frisknat till och sen har det börjat om igen med kräkningar..och vart tvungen att ta till blöja igen...stackars liten. Han är så tunn, ser ut som han inte fått mat på flera månader...lilla krake...älskar dig så.


Men nu verkar det och jag hoppas för allt vad jag är värd att han är frisk på riktigt nu att det inte är falskt alarm igen! Fast han är ju inte helt pigg ännu , men inga fler kräk och toabesök, hoppas hoppas....


Jag sitter inne här och blir väl skogstokig snart, stora killen klättrar på väggarna, han kan ju inte heller gå ut tex till dagis och få sin beskärda del av aktivitet på dagarna utan får gå hemma och dröna med oss andra...SUCK. Så det är allt synd om oss...tycker ialla fall jag. Den enda som kommer iväg är ju gubben....han är nog glad..inners inne..haha.


Nej nu ska jag kolla på Alvin och gänget med mina kidz, ta det lugnt och hoppas på friskare tider!!


 

Av Mallory - 19 mars 2009 22:14

ja nu är det ändå rätt lugnt här hemma pojkarna sover. jag sitter med en sprattlande bebis i knät o försöker blogga samtidigt....multitasking is the shit.


kanske ska prata i telefonen samtidigt oxå bara för att jag kan....


imorgon får vi se hur allt blir, om natten är kräk fri kan vi nog våga oss ut...hoppas! och att de e soligt imorn med, har ju en ledig gubbe imorn...

men han kan jobba för min del...morr. är lite oense just nu....om hundköp....jag vill...han vill vänta....jaja vi får se...jag vinner mest troligt



Av Mallory - 19 mars 2009 17:40


japp lillkillen har kräkts hela natten....hm...känns inte lika jobbigt när d nu är soligt o vår!

Av Mallory - 18 mars 2009 20:08


Ja idag åkte vi till vårat blivande hus, vi mätte lite saker, och hittade en ritning....hm..mäklaren tjata så om att det var såå svårt att få tag på en ritning....knepiga kärring, ja och så såg vi att det visst är en kraftledning som går över tomten.....riktigt fult av mäklar tanten att säga att det inte fanns någon...men dumt att man inte såg det innan så man kunde säga det till henne också.....


Nåja vi har inte tänkt att bygga uppåt i vilket fall. Men det betyder att diverse EL gubbar får knata in på våran tomt o härja vid behov...och sånt är ju ganska trevligt att veta när man frågar mäklar kärringen....två gånger oxå....grrr....


Ja men vi mätte lite saker i huset och gick omkring och planerade som in i bomben :-D Mysigt som sjutton! Det kommer bli så bra så!

Träffade en blivande granne oxå...

 Usch hoppas inte det blir massa grannfejder och sånt...isf jobbigt!



När vi var färdiga var jag otroligt hurtig och tog en promenad därifrån och hem, som är en bit i alla fall :-) Fast gick längre ändå, fick springa till affären och köpa lingonsylt. Min underbara Oscar lagade god kålpudding så då krävs det sylt!


Min stora kille vart iväg idag nästan direkt efter dagis och lekte med en kompis ! Jag och de små barna drog och fikade en sväng vid bibblan och lämna in lite böcker o snacka lite med Peppe o Jujjan o Karin, Mycket trevligt, och barnen härjade som galningar!


Oh, lite ont i min mage....hm...haha Lilleman ville köpa en likadan mage som mig, hm....skulle nog inte vara sååå fint!! haha pussunge!

Av Mallory - 17 mars 2009 20:16


Det finns ingen som är tröttare än jag just nu, och som dessutom INTE kan gå och lägga sig...det är otroligt lockande att bara krypa ned undertäcket och lägga en kudde på huvet...(ja jag har börjat göra så...somnar fortare då..) och bara mysa in i andra kuddenunder huvet och slira in sakta till drömmarnas land...

 Och då förhoppningsvis drömma något trevligt , men det vet man ju aldrig med mig, kan vara världens härligaste eller världens läskigaste, men en sak har dom alla gemensamt, dom är otroligt detaljrika och ganska skrämmande bra...det är ofta som att det är en film som spelas inne i mitt huvud...


Jag har lyckats att sträcka mitt vänstra ben, det känns mindre bra faktiskt, gäsp, barna ligger till sängs, det har varit en lång och en trevlig dag, med bara ett meltdown efter lunch, då jag var helt slut och hade ont tack vare pms. Men skärpte till mig och fixa en resterande bra dag. Duktigt duktigt!


Nej, nu ska jag gå och väcka och mata min prinsessa, men det tar emot något fruktansvärt eftersom jag hellre vill slänga mig i sängen och SOVA!


Snark

Av Mallory - 14 mars 2009 23:29


Ja sent för en småbarnsmorsa i alla fall :-D


Idag har varit en rätt ok dag. Inga pannkaks eller plätt misslyckanden och inga större sammanbrott heller faktiskt. Skönt det.


Varit med min familj och tagit det rätt lugnt, en skön promenad och lite Ica shopping, lördagsgodis bland annat.


Käka god nötstek och sen bar det av till Ljusparty. Köpte lite ljus, fikade lite och åkte hem och hade mys med familjen...


Nu kollar jag och gubben min på Da Vinci Koden, jag kom inte ihåg den så jag valde den ikväll av alla våra hundratals filmer, orkade inte gå igenom alla heller...tog det som var närmast .


Natti natti alla trötta där ute.

Av Mallory - 12 mars 2009 20:23


Jag fick av nån jävla anledning för mig att jag skulle göra plättar till kvällsmat, tänkte väl att grabbarna skulle uppskatta detta....ja vi hade ju precis köpt en plättpanna idag med...kan ju ha lite med saken att göra.


Jag ställer mig och det slutar med att det är kolsvarta plättar i varje liten plätthål och  alla stekpannor har jag bränt vid ....SUCK...rökigt i hela lägenheten, tre skrikande barn....underbart!


Fick ihop några mindre snygga pannkakor till barnen ändå....men aldrig igen säger jag ALDRIG!!!

Ovido - Quiz & Flashcards